Większość nowych sklepów internetowych rozpoczynających przygodę z sektorem e-commerce poszukuje za wszelką cenę nowych klientów, a tym samym angażuje się w strategię długoterminowego pozycjonowania. Agencje interaktywne to najczęściej pierwszy kontakt do przekazania podobnych zadań. Pytanie, jak wytypować dobrą agencję interaktywną i czy pozycjonowanie z gwarancją efektu to w ogóle realna perspektywa?

Jak to działa w praktyce?

Niektóre agencje interaktywne (agencje SEO) dysponują ogromną bazą tematycznych serwisów, które stanowią podstawę do pozycjonowania, przesuwania strony w organicznych wynikach wyszukiwania pod konkretne słowa kluczowe. Nie chodzi tylko o wielkość agencji SEO, ale głównie o długoterminowe podejście, o rozliczenie za wyniki, o stałe monitorowanie podejmowanych czynności. Gwarancja efektu liczy się najczęściej na początku, przy lokalnych słowach kluczowych, ale mocno konkurencyjne frazy to już zupełnie inne podejście. Pamiętaj, że praktycznie każdy sklep z branży pragnie zdominować rynek, najlepsze frazy, pierwsze miejsca w wyszukiwarce, a to wymaga ponoszenia ogromnych kosztów i na artykuły, na linkowanie, na optymalizację, doskonałe opisy produktów, a to zaledwie początek.

Ranking należy de facto do Google, wyszukiwarki, a nie do agencji SEO. Pozycjonowanie z gwarancją efektu pojawia się coraz częściej i świadczy po prostu o dużym zaufaniu specjalistów do własnych umiejętności. Czasami to dobra droga dla początkujących sklepów online.

Czy warto?

Współpraca z agencją SEO to opłacalna sprawa i umożliwia śledzenie wyników właściwie w czasie rzeczywistym. Pozycjonowanie z gwarancją efektu to pewien skrót myślowy potwierdzający kwalifikacje konkretnych specjalistów.