Tradycyjnie uważa się, że pierwszą pamiątką promocyjną była odznaka pamiątkowa wyprodukowana w 1789 r. z okazji wyboru Jerzego Waszyngtona na pierwszego prezydenta nowo powstałych Stanów Zjednoczonych Ameryki. Promocyjne kalendarze, linijki i różne drewniane pamiątki były produkowane na początku XIX wieku, ale nie można mówić o istnieniu przemysłu upominków promocyjnych aż do końca XIX wieku.

Za przodka przemysłu promocyjnego uważa się Jaspera Meek’a, gazeciarza z Ohio, który w 1886 roku wymyślił sposób na zajęcie swojej prasy drukarskiej – zaproponował właścicielowi lokalnego sklepu obuwniczego wydrukowanie swoich reklam na płóciennych torbach

Sukces Jaspera Meek’a stworzył konkurencję – Henry Beach szybko podchwycił pomysł Meek’a, co poprzez pojawienie się konkurencji przyczyniło się do rozwoju rynku artykułów promocyjnych. Mick i Beach drukowali reklamy na wszystkim, co wpadło im w ręce: czapkach, fartuchach, kalendarzach, wachlarzach, różnych torbach i workach. Z czasem upominki reklamowe stały się bardziej różnorodne, a coraz więcej firm oferuje je swoim klientom.

Przypadki użycia na upominki promocyjne 

Gadżety reklamowe Kraków zwiększają rozpoznawalność marki. Inne cele, do których wykorzystuje się gadżety reklamowe Kraków to budowanie relacji z pracownikami i imprezy firmowe, zwiększanie ruchu klientów na targach, PR, pozyskiwanie nowych klientów, programy dealerskie i dystrybucyjne, wprowadzanie nowych produktów, nagrody i premie dla pracowników, programy non-profit, wewnętrzne programy motywacyjne itp. Upominki promocyjne i sposób ich wręczania różnią się w zależności od kraju i kultury, a rodzaje stosowanych produktów różnią się w zależności od miejsca.

Leave a Reply