Posiadając stronę internetową, chcemy, by wchodziło na nią jak najwięcej osób. Obojętnie czy jest to blog z przydatnymi informacjami, sklep internetowy czy strona-wizytówka, która prezentuje usługi, dotychczasowe realizacje oraz opinie zadowolonych klientów. Wiele osób zastanawia się nad tym, jak zwiększyć widoczność witryny w wyszukiwarce. Zależy to od parametrów SEO. SEO to z angielskiego Search Engine Optimization, a więc chodzi tu o jak najlepszą optymalizację strony w taki sposób, by silnik wyszukiwarki umieścił ją jak najwyżej. Decyduje o tym wiele czynników takich jak konkurencyjność pozycjonowania na określone frazy, responsywność strony, a nawet obecność certyfikatu SSL. Kiedy nasza witryna znajduje się na dalekim miejscu w Google, zwykle nie wiadomo od razu, co jest tego powodem. Właśnie wtedy z pomocą przychodzi darmowy audyt SEO.

Czym jest taki audyt?

Jest to wykonywana przez specjalistę drobiazgowa analiza witryny pod kątem przyjazności dla wyszukiwarki. Oceniana jest techniczna konstrukcja strony, teksty, które się na niej znajdują, jakość linków wewnętrznych oraz zewnętrznych, które prowadzą do pozycjonowanej strony czy analiza słów kluczowych. Po wykonaniu tych czynności klient otrzymuje raport z propozycjami, co może zmienić, by pozycja wzrosła. Przykładem takich ulepszeń jest zamówienie u copywritera lepszych tekstów zoptymalizowanych pod SEO, zmodyfikowanie i lepsze opisanie kategorii w sklepie itp.

W zależności od wielkości witryny i jej podzakładek, darmowy audyt SEO może trwać kilka dni lub tygodni. Do jego wykonania potrzebne jest udostępnienie narzędzia Google Search Console, a także Google Analytics.